دوست من، پیانو

دوست من، پیانو

آموخته های من از نوازندگی پیانو
دوست من، پیانو

دوست من، پیانو

آموخته های من از نوازندگی پیانو

چه سازی رو باید انتخاب کنم؟

هیچوقت یادم نمیره. وقتی با داداشم راجب خرید پیانو رفتم مشورت کنم، اولین سوالی که ازم پرسید این بود: هدفت چیه؟ تهش میخوای چیکار کنی؟! که یه چیزی همینجوری چهار صباح کار کرده باشی، یا میخوای بری تا بالا بالا ها؟!


قطعا جواب همه واسه این سوال مورد دوم خواهد بود. اگه از دنیای موسیقی و نوازندگی آگاه باشن یقینا با تجربه ممکنه جواب رو گفته باشن، اما اگه آگاه نباشن، قضیه ممکنه کمی واسشون بد تعریف شده باشه، و درکشون هم ازش پایین باشه.


بهترین کاری که میشه انجام داد واسه شروع به یادگیری یه ساز، حداقلش دیدن چندتا کلیپ تصویری از اجراهای سازهای مختلف هست. و خوب انتخاب بر اساس احساس درون و نزدیکیِ دلِ خود کسی که میخواد نوازنده بشه، با یه نوع ساز خاص هست. خیلیا بر اساس ژست اجتماعی (کلاس و این مسائل) اقدام به انتخاب یه ساز (مثل پیانو) واسه کار کردن روش میکنن، که خوب توفیق عالی در این مسیر نصیب کسی خواهد بود قطعا که حداقل علاقه داشته باشه، چون همون علاقه میتونه به جلو هدایت کنه هنرآموز رو.


پس قدم اول شد: فهم تفاوت اصلی بین آلات موسیقی مختلف که وجود دارن، حداقل دیدن اونها از نزدیک، شنیدن و حس کردن رنگِ صدای هر ساز، در صورت امکان لمس این سازها، ببینن اصلا با فیزیک بدنیشون جور در میاد یا نه!


توی زیرشاخه ی آموزش پیانو، سعی میکنم نکاتی رو که خودم یاد گرفتم، حالا سر کلاس یا توی اینترنت، قرار بدم و دوستان ازشون استفاده کنن. امیدوارم مفید باشن واسه دوستان.


شاد باشین و سرزنده...

نظرات 3 + ارسال نظر
آوا سه‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:32 ب.ظ

سلام
من میخوام ساز زدنو شروع کنم
و سازهایی که انتخاب کردم سنتور و سه تار هست
میخوام ببینم میشه بدون کلاس هم یاد گرفت نواختن رو؟
مثلا با کتاب یا سی دی های آموزشی؟یا اینترنت؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز.

یقینا بدون کلاس هم میشه یاد گرفت، اما شروع کار بهتر هست با یک راهنما باشه تا مسائل اساسی و اولیه ی مورد نیاز شما رو بهتون یاد بده. اگه شما شروع کارتون اشتباه باشه، و اشتباه پیش برین، در نهایت مجبور میشین برگردین و از اول اونا رو درست کنین، که خیلی کار سخت و طاقت فرسایی هست.

پس پیشنهاد میکنم حداقل یک ترم رو برین کلاسهای آموزشی ای که هست. یقینا هروقت به سطحی برسین که خودتون بتونین ادامه بدین، خودتون متوجه خواهید شد دوست خوبم

به امید موفقیت

hesperus یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:55 ق.ظ

مشاوره زیبایی بود دررابطه با انتخاب وتصمیم گیری ..
مچکرم..

شاد باشین دوست من

نگین شاهمرادی شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 05:21 ب.ظ

سلام . من در آزمون تیز هوشان قبول شدم و برای جایزه خواستم که به یک کلاس موسیقی برم و نمیدونم چه موسیقی برای من ایده ی خوبیه

آموزش پیانو خیلی مفید میتونه باشه. چون تئوری موسیقی رو به خوبی یاد میگیرین؛ و پیانو سازِ مادر هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد