دوست من، پیانو

دوست من، پیانو

آموخته های من از نوازندگی پیانو
دوست من، پیانو

دوست من، پیانو

آموخته های من از نوازندگی پیانو

بررسی چند کتاب آموزش پیانو

مایکل آرون، Adult All-In-One Course، سوزوکی، هانون،...


واسه کسایی که پیانو تمرین میکنن، این اسما ممکنه آشنا باشن. توی این پست میخوایم نگاهی بندازیم به این کتابا، و استفاده هاشون.


اول از کتابهای طبقه بندی شده ی مایکل آرون شروع میکنم. این کتابها کلا در 6 سطحِ مختلف ارائه شدن، که هر سطحش شامل چهار تا کتاب مختلف واسه درس، تکنیک، اجرا و تئوری موسیقی هست. این مجموعه آموزشی، همونطور که از اسمش مشخصه، یک مجموعه هست! یعنی هم واسه تمرین هست و هم قطعه داره و هم تئوری موسیقی رو شامل میشه، که اگه بصورت صحیحی از اولین سطح شروع بشه به کار، میتونه همه ی جنبه های آموزشی یک هنرآموزِ پیانو رو پوشش بده. این کتابها به این صورت طبقه بندی شدن: مقدماتی، سطح 1، سطح 2، تا سطح 5. این کتابا به درد هر سن و سالی میخورن. یعنی کوچیک باشیم یا بزرگ (همون بزرگسال) مجموعه ای رو ارائه میدن که واسه یادگیری در اون سنین مفید هست و عملی. بهتره این مجموعه کتاب رو از بازار تهیه کنین، اگر هم خواستین، میتونین سطح یکش رو از این لینک دانلود کنین.


سری بعدی، کتابهایی هست با عنوان Adult All-In-One Course، که توی آموزشگاه هایی دیده شده که آموزش داده میشه. من ترجمه ای از این کتاب ندیدم. اونایی هم که هست، بصورت پرینت شده از روی پی دی اف هست. این کتاب ها هم بصورت طبقه بندی شده ارائه شده، اما همونطور که مشخصه از اسمش، واسه بزرگسالان هست (Adult). این کتابا شامل درس، تئوری موسیقی، و تکنیک اجرای قطعاتی نوشته شده که توشون ارائه شدن. من خودم از روی کتاب سطح یک این مجموعه آموزش پیانو رو شروع کردم. خوبن، بد نیستن. اما جلدهای بعدیش وجود ندارن توی بازار و حتی پی دی افشون هم نیست! اگه میخواین ببینین جلد اولِ این مجموعه ی آموزشی رو، میتونین از این لینک دانلودش کنین.


کتابهای سوزوکی، مجموعه ای هستن که آموزش رو بصورت چندنوازی یادمیده. شما واسه کار کردن با این کتابا باید از قبل دوره ی آموزشی مقدماتی رو گذرونده باشین، تا بتونین قطعات این مجموعه رو اجرا کنین. کتابای سوزوکی واسه پیانو، در 7 سطح مختلف ارائه شدن، که باید با یه کسی که ویولون کار میکنه، بصورت همنوازی تمرین بشن. تمرینات بسیار تا بسیار زیبایی داره، من در حال کار کردنِ این کتابها هستم. در بازار ترجمه ی این کتابا هست، اما اگه خواستین دانلود کنین میتونین از این لینک هر 7 مجموعه رو واسه پیانو دانلود کنین.


یه مطلب خیلی جالب که توی وبلاگای مختلف خوندم این بود که نوشتن "کتاب هانون خسته کنندست و بدرد تمرین نمیخوره"!!! این واسه اونه که این کتاب رو با کتاب آموزشی دوره ای، که سطح سطح هست اشتبا میگیرن!! فکر میکنن که باید بشینن تمامِ این کتاب رو پشت سر هم و هر روز، بدون اینکه چیز دیگه ای تمرین کنن، اجرا کنن و فقط و فقط روی این کتاب کار کنن. این تفکر در رابطه با هانون اشتباهه! کتاب هانون، کتاب تمرین و تکنیک هست. شما باید کتاب اصلی آموزشیتون یه چیز دیگه باشه، و واسه تمرین و تکنیک، و نرمی انگشتاتون هانون رو در کنار اونا تمرین کنین. این کتاب رو میشه گفت بهترین کتابِ تکنیکی و تمرینی واسه راه افتادنِ انگشتای دست. توی این زیرشاخه از وبلاگ، کلی راجب کتاب هانون مطلب گذاشتم، که خود کتاب هم هست و میتونین دانلودش کنین و ازش استفاده کنین.


اگه کتاب خاص دیگه ای هم بود که عزیزان ازش استفاده میکنن، توی کامنت بذارن تا به بقیه ی دوستان هم بگیم، تا بتونن توی تمریناتشون در پیانو، بهترین رو انتخاب کنن و پیشرفت سریعی داشته باشن.


شاد باشین و سلامت دوستای خوبم...



مباحث مرتبط:

بررسی چند کتاب آموزش پیانو (2)



نظرات 7 + ارسال نظر
نرگس چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:41 ب.ظ

اصلا امی از بیر نیاوردی

سلام دوست خوبم.

حق با شماست اگر از بقیه ی کتابا اسم نبردم دلیل اصلیش این بود که فایل پی دی افش رو نداشتم که آپلود کنم. اگر فقط بخوام اسم ببرم کسایی مثل: جان تامسون، بیر، چرنی، اشمیت، پیشنا، کرامِر، بور کمول، کلمنتی، و دُوِرنوآ هم هستن، که کتابایی از اونا هست توی جلدهای مختلف واسه آموزش پیانو.

انشالا توی پُست بعدی وبلاگ هرچندتایی از کتابای این اشخاصی که اسم بردم به دستم رسید، میذارم روی وبلاگ.

شاد باشین و سلامت...

... یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:20 ب.ظ

من توی درس 37 هانون مشکل دارم.اگه راهنمایی خاصی هست ممنونم میشم بگین.مرسی.

فایل تصویری ای از اجرای این تمرین رو دانلود کردم و بزودی با توضیحاتش میذارم روی وبلاگ.

ممنون از همراهی شما

علی یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:22 ب.ظ

ببخشید شما تحصیلاتتون چیه؟نمیخوام فضولی باشه منظورم اینه که رشته اصلی تون موسیقیه یا توی اموزشگاهی درس میدین یا نه؟

من لیسانس کامپیوتر هستم، شاخه نرم افزار. 15 سال هست که آموزش و تدریس گیتار رو دارم. 2 سال هست که دست به آموزش و تدریس پیانو زدم.

بصورت خصوصی تدریس میکنم و در آموزشگاهی این کار رو انجام نمیدم.

شاد باشید دوست من

جواد شنبه 6 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:53 ق.ظ

سلام
ممنون از سایت خوبتون
من فایل کتاب پیشنا رو دارم خواستید براتون میفرستم تو سایت بزارید دیگران هم استفاده کنن.
باز هم از کار خوبی که دارید انجام میدید تشکر میکنم.

حتما دوست من

لطفا ارسالش کنین به این آدرس: ahmadrz62@gmail.com

ممنون از همراهی شما دوست بسیار نازنین

جواد جمعه 19 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:12 ب.ظ

سلام
فایل کتاب پیشنای کوچک رو که قول داده بودم خدمتتون ارسال کردم.

امیدوارم که مورد استفاده قرار بگیره.

سلام دوست خوبم.

ممنون از همراهی شما. به زودی میگذارمش روی وبلاگ، و وبسایت.

شاد باشین و سلامت آقا جواد نازنین

علی جمعه 18 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 12:06 ب.ظ

خیلی ممنون از پست مفیدتون.

Zohreh Ghadery دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 03:58 ب.ظ

چقدر عالی که این سایت رو پیدا کردم .. ممنون ازمطالب خوب و ارزنده تان ... دوباره فرصتی شد که باز پیانو رو و تمرین هاشو رو شروع کنم کلا این منظقه کتاب های تمرین پیانو برای آموزش به سختی پیدا میشه اگر خواستید من بیر رو البته پی دی افش رو دارم که میتونم براتون بفرستم .. لطفا باز اگه براتون امکانش هست آهنگ های زیبایی ایرانی که آسان هم هست برای ما نو آموزان نت هاش رو بگذارید تا بیشتر بتونیم تمرین کنیم .. با تشکر از شما .. سلامت و شاد باشید .. با احترام

درود دوست عزیز. ممنون میشم از طریق ایمیل در تماس باشین و کتابی که فرمودین رو ارسال کنین. شاد باشین و خوش آمدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد