دوست من، پیانو

دوست من، پیانو

آموخته های من از نوازندگی پیانو
دوست من، پیانو

دوست من، پیانو

آموخته های من از نوازندگی پیانو

بررسی چند کتاب آموزش پیانو (2)

توی این لینک، قبلا چندتا کتاب رو باهم بررسی کردیم و دیدیم، و لینکِ دانلودشون رو هم گذاشته بودم که کتاب رو بگیرن دوستان. امروز میخوام چندتا کتابِ دیگه رو هم ببینیم، و فایلِشون رو هم گذاشتم اینجا که اگر دوستی خواست، بتونه دانلود کنه.


کتابهای چرنی (Carl Czerny):  چِرنی از پیانیست های بزرگ قرن هجدهم میلادی هست، که 2 تا کتاب از ایشون توی بازار ایران وجود داره. کتاب اولش واسه نوآموزان هست، و دومین کتابش هم که هست واسه سطوح بالای تمریناتِ پیانو طبقه بندی شده. توی دوتا لینکِ زیر میتونین هر دوتا کتابِ چرنی رو دانلود کنین.


Czerny - Practical Method for Beginners on the Pianoforte - OP. 599


Czerny - The School of Velocity - Op. 299


کتاب بیر: این کتاب، در رده ی کتابهای مقدماتی آموزش پیانو، مقام اول رو داره. ابتدای کتاب، قبل از اینکه بره سراغِ تمرینات، یک تئوری سریع و خلاصه ای داره که واسه مرور خیلی خیلی خوبه. نُتها رو هم روی کلیدهای پیانو توی یک صفحه نشون داده. در انتهای کتاب هم گام ها و سرکلیدها رو کشیده، به همراهِ آکوردهای اونها. کتاب خوبی هست واسه مرورِ دانسته های قبلی، و همچنین تمریناتِ طبقه بندی شده و موثر. کتاب به زبانِ فارسی نیست دوستان. واسه دانلود روی لینکِ زیر کلیک کنین. میتونین این کتاب رو توی بازار به همراهِ سی دی تهیه کنین.


Beyer - Escola Preparatoria Piano - OP. 101



در آینده کتابهای بیشتری از آموزش پیانو رو انشالا می گیرم و روی وبلاگ قرار میدم دوستان.



سوال: اپوس (OP) یعنی چه؟!


جواب: این کلمه، یه کلمه ی لاتین هست، و ترجمش میشه اثر یا تالیف یا تالیفات. وقتی یک آهنگساز میخواد اثر خودش رو در سطحِ بین المللی معرفی کنه، اونرو با این عنوان در انتهای نامِ اثر بصورتِ رسمی معرفی میکنه. یعنی چی؟ خدمت شما عرض شود که آهنگسازا کارای ضعیفِ خودشون رو با این عنوان معرفی نمیکنن، فقط یک اسم میذارن واسش. اما وقتی مخوان اثری رو معرفی کنن که طبقِ اون بقیه روی کارشون قضاوتی انجام بدن، شماره ی اثر رو، که میشه چندمین اثری که داشتن، در انتهای نامِ اثر، به همراهِ کلمه ی opus میارن. مثل سه تا کتابی که بالا دیدین دوستان. پس کتابِ بیر، 101امین اثری بود که ایشون نوشته بودن.


تا صحبتی دوباره، شاد باشین و سلامت...



مباحث مرتبط:

بررسی چند کتاب آموزش پیانو

نظرات 13 + ارسال نظر
هنرجوی موسیقی شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ب.ظ http://amazing20.persianblog.ir

مثل همیشه فوق العاده..نمیدونین با این کارتون چه قدر از سوالامو جواب دادین و چه قدر ثواب کردین.ازتون یه دنیا ممنونم.

ممنون از لطفتون دوست خوبم.

هنر جوی موسیقی یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:01 ب.ظ

سلام...من یه سوال داشتم:طبق تعریفی که از اپوس کردین پس یعنی چرنی کتاب مقدماتی اش رو بعد از کتاب پیشرفته اش نوشته؟چون نوشته اپوس 599؟درسته؟ممنونم.

بله درسته دوست من

یک مطلب اساسی هست، که در همه ی زمینه ها کاربرد داره. چه در شاخه ی علم مشغول به فعالیت باشی، چه در شاخه ی هنر و غیره، زمانی میتونی به سطوحِ پایین آموزش بدی، که مطالب رو بصورت کامل و جامع و بی نقص یاد گرفته باشی و مسلط باشی.

این ترتیب در خیلی مسائل هست. مثلا، شما اصول اولیه ی ریاضیات رو، مثلا اینکه چرا جدول ضرب اینشکلی هست، در سطوح بالای تحصیلی ریاضیات یاد میگیرین!! ولی کاربردش رو توی راهنمایی میفهمین

هنر جوی موسیقی جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:02 ب.ظ

از پاسختون ممنونم...

خواهش می شود

asal دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:28 ب.ظ

من کتاب چرنی و بیر رودارم
خیلی خوبن

موفق باشی دوست من

Nina شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 ب.ظ

الان من را این کتاب می تونم بزنم

موفقیت شما رو آرزومندم دوست خوبم

معصومه جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:33 ق.ظ

سلام استاد همه چی خیلی عالیه ممنون خوشحال شدم این سایت خوب را دیدم

سلام دوست من.

به "دوست من، پیانو" خوش آمدین. به وبسایتم دعوتتون میکنم:
http://www.zareilearning,com

شاد باشین و سلامت

مهسا سه‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:54 ب.ظ

خیییییییلیییییییییییی ممنوووووووووووووون

پاینده باشین دوست عزیز

الیاس شنبه 27 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:08 ب.ظ

ممنون

زنده باشی دوست عزیز

saeid شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 03:14 ق.ظ

من دارم کتاب بیر و میزنم این کتاب و تا اخر ادامه بدم؟

فرانک شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 11:13 ق.ظ

ممنون به خاطر اطلاعات خوبی که در وبلاگتون می گذارید.

خواهش میکنم دوست من

شاد باشید و سرزنده

احمد یکشنبه 29 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 01:22 ب.ظ

خیلی ممنونم ازت

سیاوش سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1398 ساعت 07:49 ق.ظ

خیلی ممنون بخاطر کتاب های فوق العاده ای که آپلود کردید.

اشکان جمعه 28 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 08:36 ق.ظ

کتاب چرنی اپوس 481 قبل از 599 تدریس میشه و ساده تره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد